بلاگ, تکنولوژی, دارویی

ارزش سهام ها در پی خبر واکسن کرونا

شرکت تولید کننده واکسن کرونا

به دنبال نتایج امیدبخش واکسن تولیده شده کرونا توسط شرکت PFIZER و BIONTHECH. برای بیماری کرونا که طبق نتایج به دست آمده از آزمایش این واکسن کارایی 90 درصدی داشته است.بازار سهام به طور کلی به این خبر واکنش مثبت نشان داده است. لعب البوکر بلبل لعبه اما در این بین شرکت های خاصی دچار ریزش قابل توجه ارزش سهام خود شده اند. لعب بوکر بزرگترین این شرکت ها، شرکت زوم; نرم افزار محبوب ویدیوکنفرانس هست. در آمد و کاربران این شرکت در دوران کرونا چندین برابر شد. اما به در پی نشر خبر واکسن کرونا سهام این شرکت تا 20 درصد کاهش یافته است.

از جمله شرکت های ضرر دیده دیگر، شرکتهای استریم فیلم و سریال هستند. در بین این شرکت ها نتفلیکس و روکو به ترتیب 5 و 8 درصد دچار ریزش ارزش سهام خود شده اند. در کنار این ها سرویس سفارش غذا مثل GRUBHUB و سایت خرید و فروش محصولات دستی یا خانگی یعنی ETSY هستند. که هر کدام به ترتیب تا 10 و 19 درصد کاهش ارزش سهام داشته اند.

در طرف مقابل سهام شرکت هایی  مثل AMC; دارنده بزرگترین زنجیره سینماها در جهان، 80 درصد افزایش قیمت داشته است. مواقع مراهنات کره القدم شرکت های حمل و نقل مانند اوبر و لیفت به ترتیب 8 و 18 درصد رشد سهام داشته اند. همچنین شرکت های مرتبط با سفر، غذا و گردشگری مثل Booking.com رشد 16 درصدی داشته است. از دیگر شرکت ها TripAdvisor رشد 17 درصدی، Yelp رشد 24 درصدی و EvenBrite رشد 29 درصدی رو در ارزش سهامشون دیده اند.

شما می توانید جدیدترین محصولات را از فروشگاه فارس جانبی خریداری نمایید.

نوشته های مشابه