بلاگ, تراشه, تکنولوژی, سامسونگ, شرکت, شیائومی, گوشی

خیلی زود، هر تلفنی که بخرید با 5G ارائه می شود

5G عرضه خواهد شد

5G عرضه خواهد شد

دیری نمی گذرد که هر تلفنی که می خواهید خریداری کنید با مودم 5G عرضه خواهد شد. خواه بخواهید از اتصال سریع داده تلفن همراه بهره مند شوی یا نه. Samsung Galaxy S10 5G یکی از اولین تلفن های هوشمندی است که 5G را به عنوان یک ویژگی تحت فشار قرار می دهد. هنگام عرضه در ژوئن 2019، 1،299 دلار هزینه دارد. اکنون، شما می توانید یک تلفن 5G سامسونگ با کمی بیش از 200 دلار خریداری کنید.

فقط طی دو سال تغییرات عظیم

اتصال 5G به همان روشی که همه نوآوری های جدید تلفن همراه انجام می دهند آغاز شد. به عنوان یک ویژگی که فقط در گران ترین گوشی ها یافت می شود. و آماده آزمایش اولیه پذیرندگان است. با این حال، در مدت زمان بسیار کمی، اتصال 5G از نادر بودن در نسخه های spinoff موجود در تلفن های 4G موجود است.

همین دو سال پیش، تلفن های 5G بسیار متفاوت بودند. ألعاب لربح المال الحقیقی 2024 فی مصر در ژوئن 2019، OnePlus 7 Pro 5G را در لندن، روی سرویس 5G شبکه EE که به تازگی راه اندازی شده است، آزمایش کردند. و در ایالات متحده با Verizon همان کار را در شیکاگو انجام دادند. اتصال 5G بسیار جدید بود. احتمالاً فقط روزنامه نگاران در آن زمان از آن استفاده می کردند. این همچنین زمانی بود که اکثر تلفن های 5G نسخه های جداگانه ای از دستگاه های اصلی 4G بودند که در اوایل سال راه اندازی شدند.

سامسونگ Galaxy S10 5G یکی از اولین گوشی های 5G بود که به طور گسترده در دسترس بود و قیمت آن 1300 دلار بود. اما وجود سیگنال 5G تقریباً وجود نداشت. OnePlus 7 Pro 5G اولین تلفن هوشمند با 5G بود که به طور گسترده در دسترس مردم در انگلستان قرار گرفت، اما این تلفن تنها با قراردادی گران به فروش رسید و بدون سیم کارت در دسترس نبود. لربح المال چگونه اوضاع تغییر کرده است. پیشرفت سریع در فناوری 5G به این معنی است. که امروزه پوشش 5G بطور قابل توجهی گسترده تر است و از همه مهمتر، ارزان ترین تلفن هایی که می توانید خریداری کنید مودم 5G دارند.

افت سریع قیمت

تلفن های 5G امروز چقدر ارزان هستند؟ Realme 8 5G که در ماه مه 2021 هزینه 200 پوند انگلیس/283 دلار آمریکا. شیائومی، Redmi Note 10 5G را خیلی زود با قیمت 200 پوند/283 دلار به بازار عرضه می کند. و A54 5G اوپو هم اکنون با قیمت 220 پوند/268 دلار به فروش می رسد. سامسونگ قبلاً Galaxy A32 5G را روانه بازار کرده است. و اگرچه اندکی حق بیمه پرداخت می کنید اما هنوز هم فقط 280 دلار یا 250 پوند است.

شیائومی ردمی نوت 9 تی با 5G از طریق فروشگاه آنلاین این شرکت در زمان نوشتن مقاله فقط 150 پوند/212 دلار است. در ایالات متحده، اگر تلفن قدیمی برای تجارت دارید. سامسونگ در حال حاضر Galaxy A32 5G را با قیمت 205 دلار به شما می فروشد. اگر تصمیم دارید یک گوشی با قیمت پایین بخرید، عملاً هر گوشی که به دست می آورید، قابلیت 5G به صورت رایگان به شما می دهد. و بیشتر برنامه ها شامل داده های 5G بدون هزینه اضافی هستند. قیمت به سادگی دیگر مانعی ندارد.

همانطور که می بینید، این فقط یک گوشی با 5G نیست که با قیمت کمتر از 300 دلار در بازار وجود دارد. این چندین گوشی است.

چه طور ممکنه؟

فناوری جدید در ابتدا همیشه گران است. اما در نهایت تولید آن ارزان تر و ساده تر می شود و در مورد 5G، تقاضا افزایش یافته است زیرا زیرساخت ها باعث می شوند. توزیع فلوس مونوبولی این فناوری برای افراد بیشتری قابل استفاده می باشد. تحلیلگران در Strategy Analytics گزارش دادند که 24 میلیون تلفن 5G در سه ماه اول سال 2020 به بازار عرضه شده است که این رقم در سه ماه نخست سال 2021 به 133 میلیون دستگاه رسیده است که 458٪ افزایش نسبت به سال گذشته است. داده های S&P Global نشان می دهد 67 بازار در سراسر جهان اکنون دارای یک شبکه 5G فعال هستند که 158 شرکت مخابراتی این سرویس را ارائه می دهند. استراتیجیه الرولیت

همانطور که شبکه های بیشتری اتصالات 5G را ارائه می دهند، نیاز به تلفن های مقرون به صرفه بیشتر می شود و اینجاست که شرکت هایی مانند MediaTek وارد این بازار می شوند.

پردازنده MediaTek Dimensity 700

نکته قابل توجه در مورد ارزانترین تلفنهای 5G که اخیراً اعلام شده است این است که همه آنها از پردازنده MediaTek Dimensity 700 استفاده می کنند. مدیاتک مدت هاست تراشه های موبایل با کارایی بالا را با هزینه مناسب به تولیدکنندگان ارائه می دهد. و تراشه های 5G Dimensity نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مدیاتک می گوید که سری 700 برای گوشی های متوسط ​​5G مناسب است. نشان می دهد تراشه های 5G حتی برای تلفن های ارزان قیمت با سطح ورودی 0 نیز در دسترس نیستند.

علی رغم افزایش دید مدیاتک در آخرین دور تلفن های 5G، کوالکام همچنان از نظر سهم بازار در تراشه های تلفن همراه 5G پیشتاز است. این گوشی هم تراشه های سری 600 و هم سری 400 را برای تأمین انرژی تلفن های 5G ارزان قیمت آماده کرده است. تراشه Snapdragon 480 5G کوالکام در داخل نوکیا X10 و نوکیا X20 جدید است. که به عنوان مثال 320 پوند/450 دلار در انگلیس قیمت دارد.

تأثیر اپل

این واقعیت که هزینه تلفن 5G جدید به طور موثر در کمتر از دو سال 1000 دلار کاهش یافت، نشان می دهد که چه شرکت های مخابراتی و چه سازندگان گوشی های هوشمند برای جذب سریع ما در شبکه تلفن همراه نسل بعدی سرمایه گذاری می کنند. اما فقط پایین آمدن قیمت ها نیست که 5G را بیشتر به کانون توجهات سوق می دهد. ورود اپل به گوشی های 5G با سری آیفون 12 تحول آفرین بوده است. و به ارائه اعتبار گسترده تر به این فناوری کمک می کند و آن را در اختیار افراد دیگری به غیر از فرزند خواندگان اولیه قرار می دهد.

داده های Strategy Analytics اهمیت آیفون 5G را برجسته می کند. و باعث می شود اپل در سه ماهه اول سال 2021 در راس نمودارهای تلفن 5G قرار داشته باشد. لعبه سباق خیول حقیقیه در طی آن 40.4 میلیون مدل آیفون 12 ارسال کرده تا 30٪ سهم بازار را در اختیار داشته باشد. در رتبه دوم Oppo با 21.5 میلیون تلفن و 16٪ سهم بازار قرار دارد. poker888 سامسونگ با 17 میلیون تلفن 5G در مدت مشابه در رده چهارم قرار دارد. آیفون 12 در اکتبر سال 2020 معرفی شد و کسانی که قیمت اپل را پرداخت نمی کنند ممکن است به یکی از گوشی های ارزان قیمت 5G تبدیل شوند تا از همان عملکرد شبکه با هزینه کمتری برخوردار شوند.

نقطه عطف بعدی

نقطه عطف بعدی برای 5G و جایی که تلفنهای ارزان قیمت حتی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند شد. رسیدن 5G به بازارهای مهم در حال ظهور مانند هند و آفریقا است. بر اساس برخی گزارش ها، هند ممکن است شبکه 5G خود را تا پایان سال 2021 فعال ببیند، در حالی که آفریقا هنوز 3G است. ممکن است در آینده خیلی بیشتر باشد زیرا آزمایشات اخیراً آغاز شده است. سرعت این عرضه ها و سایر موارد نیز ممکن است تحت تأثیر در دسترس بودن سخت افزار زیرساخت 5G باشد. به دلیل تأثیر تنش های مداوم بین ایالات متحده و چین.

جدیدترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

نوشته های مشابه