بلاگ

دانشمندان اشعه ایکس را از اورانوس کشف می کنند

سیارات

برای اولین بار محققان، تابش اشعه ایکس را توسط سیاره اورانوس را کشف کردند.

پرتوهای ایکس با استفاده از رصدخانه ایکس چاندرا ناسا با مشاهده مشاهدات قبلی این کره خاکی از سال 2002 و 2017 تشخیص داده شد. کازنو مانشستر سیتى تأسست على ید محققان دریافتند که اولین مجموعه مشاهدات، شواهد واضحی از اشعه ایکس را نشان می دهد. و احتمال وقوع انفجار وجود دارد. از اشعه ایکس در مشاهدات بعدی نیز وجود دارد. القمار کازینو الالعاب از این داده ها، آنها یافته ها را با مشاهدات نور اورانوس ترکیب کردند تا تصویر بالا را تولید کنند. قواعد لعبه البولینج
این تصویر مشاهدات نور مرئی آبی و سفید را نشان می دهد. که با استفاده از تلسکوپ Keck-1 در رصدخانه WM Keck در هاوایی ثبت شده است. مشاهدات اشعه ایکس به رنگ صورتی که در بالای آن اعمال شده اند، با استفاده از رصدخانه اشعه ایکس چاندرا ثبت شده است. البوکر العربیه
در مورد اینکه این اشعه ایکس از کجا می آید، جواب پیچیده است. ما می دانیم که انتشار اشعه ایکس از مشتری و زحل به دلیل پراکنده شدن نور خورشید توسط سیارات ایجاد می شود. و اثر مشابهی بر روی اورانوس دیده می شود. اما این پراکندگی فقط بخشی از انتشار را توضیح می دهد. بنابراین بقیه اشعه ایکس از کجا می آید؟ دانشمندان هنوز در حال کشف این موضوع هستند.

اشعه ایکس

“افلیا ویبیسونو” وبلاگ نویس مهمان ناسا در مورد این یافته ها نوشت: “محاسبات ما نشان می دهد. که اورانوس بیشتر از آنچه که باید اشعه X تولید می کند.” آیا حلقه های اورانوس مانند زحل دارای فلورس هستند؟ یا این دنیای فراموش شده می تواند شفق های اشعه ایکس مانند مشتری و زمین داشته باشد؟ پیش از پاسخ دقیق به مشاهدات بیشتر اورانوس توسط چاندرا به تلسکوپ های اشعه ایکس نیاز است.”
این احتمال که پرتوهای ایکس مربوط به شفق های قطبی باشد یک مسئله جالب توجه است، زیرا شفق های قطبی روی زمین هنگامی ایجاد می شوند که ذراتی که در حال عبور از خطوط میدان مغناطیسی هستند با جو تعامل داشته باشند. اورانوس دارای یک میدان مغناطیسی غیرمعمول است و این سیاره تقریباً به طور کامل در کنار خود می چرخد، یعنی نسبت به مدار خود “برعکس” است. اما میدان مغناطیسی با مقدار متفاوتی نسبت به شیب کره زمین برطرف می شود.

جدیدترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

نوشته های مشابه