بلاگ, تکنولوژی, شبکه های مجازی, شرکت, گوگل

دوربین زیر نمایشگر گوشی های جدید گوگل

گوگل

گوگل شرکتی آمریکایی است که از طریق تبلیغاتی که به همراه خدمات متنوع خود ارائه می کند. و یا فروش همان خدمات، بدون فرستادن تبلیغات، کسب درآمد می کند. این خدمات شامل مواردی چون جستجوی اینترنتی، جیمیل، نقشه برخط، نرم افزار های اداری، شبکه های اجتماعی و اشتراک فایل های ویدئویی می شود.
دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد، یعنی لری پیج و سرگئی برین،گوگل را در سال 1998 تاسیس کردند. این شرکت خصوصی در ماه ژوئن 1999 / تیر 1379 رسما با سرمایه تاسیس 25 میلیون دلار معرفی شد. العاب الرولیت pastilla ivermectina para q sirve این شرکت همرهانی را چون کلاینر پرکینز کاوفیلد و سیکوال کپیتال را پیدا کرد. ivermectin fo گوگل سرویس و خدمات عمومی اصلی خود را در وب سایت خود در www.google.com ارائه می دهد. این شرکت همچنین سرویس جستجوی پیشرفته را برای فراهم سازی اطلاعات محتوایی نیز ارائه می دهد.

کار کردن شرکت گوگل روی گوشی هوشمند

 

پتنت های طراحی ثبت شده توسط شرکت گوگل نشان می دهند. که اسمارت فون های پیکسلی آینده مجهز به فناوری دوربین زیر نمایشگر خواهند بود. گزارش منتشر شده توسط وبسایت patently apple (به نقل از وبسایت techradar) به این موضوع اشاره نموده است. لعب قمار stromectol rosacea
اگر چه در متن اسناد به فناوری دوربین زیر نمایشگر صریحا اشاره نشده است. اما تصویر ضمینه شده نشان دهنده هندسی، با طراحی تمام صفحه در قسمت جلویی هستند. الرهانات این پدیده بدان معناست که شرکت گوگل مشغول ارزیابی چنین ایده ای است.
شرکت ZTE پیش تر اسمارت فونی مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر را روانه بازار کرد و کمپانی های شیائومی و اوپو نیز نمونه های اولیه هندست های خود را به معرض نمایش گذاشته اند. همچنین بر اساس پیش بینی های اسمارت فون گلکسی زد فولد 3 نیز از این فناوری بهره برداری خواهد کرد. این هندست احتمالا در 6 ماهه دوم سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد. همچنین شرکت هواوی نیز برنامه های خود برای عرضه یک اسمارت فون مجهز به دوربین زیر نمایشگر در آینده را مورد تائید قرار داده است.

دوربین زیر نمایشگر

اکنون این پرسش مطرح می شود که آیا شرکت گوگل با عرضه هندست نسل آینده سری پیکسل 6 از فناوری دوربین زیر نمایشگر رونمایی خواهد کرد؟ اظهار نظر در این زمینه بر اساس پتنت اخیر کاری دشوار است؛ اما این پدیده تا حد زیادی بعید به نظر می رسد.
دوربین های زیر نمایشگر مستعد مشکلات انتقال نور بوده. و این موضوع می تواند بر کیفیت تصاویر تاثیر منفی بگذارد. تابش خیره کننده نمایشگر به دلیل تفاوت چگالی پیکسلی (ppi) در ناحیه مربوط به سنسور و سایر بخش های پنل یکی دیگر از مشکلات احتمالی فناوری فوق محسوب می شود. 

اسمارت فون ZTE Axon 20 5G مصداقی عینی از این نگرانی هاست. عملکرد دوربین سلفی این هندست در مقایسه با سایر دوربین ها به مراتب ضعیف تر بوده و منطقه استقرار دوربین نیز کاملا مشهود است. با این حال شایان به ذکر است که تصاویر اخیرا منتشر شده نشان دهنده یک اسمارت فون پیکسلی بدون هر گونه برش یا ناچ است. این موضوع شایعات در خصوص توسعه یک هندست مجهز به دوربین زیر پنل را تقویت می کند.
انتظارات از اسمارت گوگل پیکسل 6
با توجه به این که شرکت گوگل هر سال گوشی های پرچم دار خود را در 6 ماهه دوم سال عرضه می کند؛ لذا برای هر گونه اظهارنظر در این زمینه هنوز خیلی زود است. با این حال عرضه پرچم دار آینده گوگل در ماه مارس 2021 نیز امری محتمل به نظر می رسد. صرف نظر از این مورد پیرامون اسمارت فون آینده گوگل اطلاعات چندان دیگری در دست نیست. در واقع اکنون تنها می دانیم که این هندست احتمالا از یک تراشه اختصاصی بهره برداری خواهد کرد.

 

جدید ترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

نوشته های مشابه