بلاگ, تراشه, تکنولوژی, شرکت

راه اندازی EPYC 7003 میلان AMD را اینجا ببینید

پردازنده هایEPYC 7003

AMD در طی پخش زنده اینترنتی از پردازنده های EPYC 7003. میلان خود رونمایی می کند. العاب مربحه على النت که می توانید در 15 مارس 2021، ساعت 11 صبح ET (8 صبح PT) اینجا را تماشا کنید. که این اولین انتشار پردازنده های مرکز داده بر اساس معماری Zen 3 است. این پخش زنده شامل سخنرانی هایی از مدیر عامل AMD Lisa Su ،CTO Mark Papermaster. و SVP و GM گروه مرکز داده، فارست نورود خواهد بود.

فراتر از ارائه تصادفی ارسال شده در سال 2019، AMD به طور رسمی بسیاری از جزئیات پیرامون ترکیب میلان خود را فاش نکرده است. لعبه البلبل با این حال، اخیراً یک معیار عملکرد در CES 2021 را تحریک کرده است. کازینو على الانترنت و یک فروشنده اخیراً مشخصات و قیمت گذاری چندین مدل را ارسال کرده است .

نشانه های اولیه نشان می دهد که همانند پردازنده های فعلی EPYC Rome ،AMD تراشه های EPYC Milan را با فرایند 7 نانومتری کار می کند. و در 64 هسته برتر هستند. مهمترین تغییر در این سری با تزریق ریز معماری Zn 3 انجام می شود که 19 درصد دستورالعمل در هر چرخه (IPC) را بهبود می بخشد. از طریق چندین تغییر، مانند یک حافظه نهان L3 یکپارچه و مدیریت حرارتی بهتر که به تراشه امکان استخراج بیشتر را می دهد و عملکرد در هر محدوده TDP مشخص می کند. هو قمار

AMD

حتی اگر در بخش مصرف کننده مشاغل AMD کمبودهایی دیده باشیم. مشخصاً تولید تراشه های سرور را در اولویت قرار داده است. العاب ربح در نتیجه، این امر همچنان به پیشروی فرماندهی اینتل در مرکز داده ادامه می دهد. اینتل با فشار بی وقفه از سوی یک رقبای کاملاً شگفت انگیز روبرو شده است. با کمی تنظیم قابلیت های تراشه ها به گونه ای که با اولین عرضه مدل های Cascade Lake Refresh Xeon. قیمت خود را به طور قابل توجهی 60 درصد کاهش داده است، در برخی موارد تا حد زیادی منجر به کاهش قیمت می شود که در ظاهر تراشه های جدید ظاهر می شود.

برای مقابله AMD با قطعات 7F و 7H بهینه سازی شده برای حجم کار خود، حجم EPYC Rome را افزایش داده است. که دارای مصرف برق و حرارتی بالاتر از تراشه های سری 7002 استاندارد است. اما دارای فرکانس های بالاتر است، به AMD اجازه می دهد تا پیشبرد سنتی اینتل در هر هسته را به چالش بکشد.

اما اکنون چشم انداز بار دیگر تغییر خواهد کرد. راه اندازی میلان، نیازی به ذکر نیست که اینتل در انتظار راه اندازی 10 نانومتری دریاچه یخ است، قول می دهد که رقابت داغ مرکز داده را از سر بگیرد.

جدیدترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

نوشته های مشابه