بلاگ, تکنولوژی, شرکت, ماشین, موتور

مدل خاص لامبورگینی هوراکان 1200 اسب بخار

شرکت لامبورگینی

می توان تاریخ صنعتی ایتالیا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی را به 2 دوره ی قبل و بعد از جنگ جهانی دوم تقسیم کرد. خودروسازی لامبورگینی هم، در گروه برندهای مهم کشور سازنده قرار می گیرد. که پس از پایان جنگ و شکست ایتالیا شکل گرفت؛اما امروز با سودآوری به کار خود ادامه می دهد.
فروچیو لامبورگینی در منطقه ی فرارا شمال ایتالیا به تاریخ 28 آوریل 1916 مصادف با 8 اردیبهشت 1295 متولد شد. pastilla ivermectina calox para que sirve والدین او مزرعه دار از طبقه ی متوسط روستایی بودند. who donated mectizan اما فروچیو به ماشین آلات صنعتی و کشاورزی علاقه ی بیشتری نشان می داد. فروچیو با تشویق خانواده وارد دبیرستان فنی شد و هنگام شروع جنگ در سن 24 سالگی به نیروی هوایی ایتالیا پیوست. بین سال های 1939 تا 1945 که ایتالیا درگیر جنگ جهانی دوم بود. العاب تجلب المال فروچیو به تعمیر خودرو های نظامی پرداخت و تبدیل به مهندس تجربی شد. costo del medicamento ivermectina (stromectol)
با اتمام جنگ، فروچیو تصمیم گرفت کارخانه ی تراکتورسازی تاسیس کند. العاب بلاک جاک ایتالیا در آن زمان، نیازمند وسایل مدرن برای تغییر صنایع سنتی بود و البته لامبورگینی هم از شرایط استفاده کرد. او به سراغ خودروهای جنگی بلااستفاده رفت و با تبدیل آن ها به تراکتور یا دیگر وسایل کشاورزی، ثروتمند شد. سال 1949، کارخانه ی تراکتور سازی لامبورگینی شروع به کار کرد. شرکت Lamborghini Trattori تا ابتدا دهه ی 70 میلادی عنوان بزرگ ترین تولید کننده ی ماشین های کشاورزی ایتالیا را در اختیار داشت. و امروزه هنوز هم یکی ار بهترین برندهای تراکتور دنیا است.
اواسط دهه ی 60 میلادی، فروچیو لامبورگینی با مالکیت کارخانه های تولید ماشین های کشاورزی. و همچنین سیستم های گرمایش-سرمایش صنعتی، تبدیل به یکی از ثروتمندترین کارآفرینان ایتالیا شد. او سفرهای متعددی به کشورهای مختلف داشته و البته، علاقه مند خودروهای اسپرت از برندهای مختلف دنیا بود.

 هوراکان 1200 اسب بخار

به تازگی تیونر ناشناخته نروژی ”Zyrus” نسخه تقویت شده از «لامبورگینی هوراکان» را با 1200 اسب بخار قدرت رونمایی کرده است.
لامبورگینی هوراکان، به خصوص در نسخه «پرفورمانته» از جمله قدرتمندترین سوپر اسپرت های حال حاضر جهان به شمار می رود. با این وجود، تیونر نروژی Zyrus اکنون نسخه ای از این خودرو با نام “LP1200” را با قدرت خارق العاده 1200 اسب بخار رونمایی کرده است. مواقع مراهنات ریاضیه تیونر تنها 24 نمونه از لامبورگینی هوراکان خود را عرضه می کند که 12 نمونه آن ها مخصوص پیست خواهند بود.
تمامی نمونه ها از پیشرانه 5.2 لیتری 10 سیلندری بهره می برد که به وسیله دو توربو شارژر بزرگ تقویت شده اند. البته این افزایش قدرت چشمگیر تنها با نصب دو توربو شارژر به دست نیامده است. افزون براین ECU ساخت Motec منیفولد اینکونل و اگزوز تیتانیومی نیز روی خودرو نصب شده است.
جعبه دنده دو کلاجه استاندارد هم به طور کلی با جعبه دنده Xtrac سکوئنشال مسابقه ای تعویض شده است. در حالی که، تیونر های مختلفی تاکنون روی لامبورگینی هوراکان کارکرده اند و بسته های توبین توربو را برای آن معرفی کرده اند. تیونر Zyrus، افزون بر این، بدنه خودرو را نیز به طور کلی به روزرسانی کرده است. کیت بدنه مسابقه ای در نظر گرفته شده توسط تیونر به طور کلی از جنس فیبر کربن ساخته شده و وزن بسیار کمی دارد. این کیت از نظر آیرودینامیکی نیز نقش بسزایی در پایداری و چسبندگی خودرو ایفا می کند. در قسمت جلوی خودرو شاهد استفاده از باد شکن زیر سپر، کاپوت جدید با خروجی هوای گرم و گلگیرهای عریض شده هستیم. در قسمت عقب بیش ترین تغییرات آیرودینامیکی شکل گرفته که شامل یاله و دیفیوزر بسیار بزرگ می شود.

فیبر کربنی

قطعات فیبر کربنی جدید بدنه افزون بر ظاهر جذابی که دارند. وزن خودرو را تا 1200 کیلوگرم کاهش می دهند و به همین میزان نیروی داون فورس تولید می کنند. در نهایت، کابین خودرو نسبت به مدل استاندارد تغییرات فراوانی را تجربه کرده و رنگ و بوی یک خودرو مسابقه ای تمام عیار را به خود گرفته است.
جدید ترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

 

نوشته های مشابه