بلاگ, تکنولوژی, شرکت, گوشی

معافیت 80 دلاری واردات گوشی مسافرتی حذف شد

گوشی مسافرتی با قانون جدید

با اتصال سامانه ثبت گوشی های مسافری به سامانه نیروی انتظامی. از این پس هر مسافر، (برای واردات گوشی) تنها امکان ثبت یک گوشی با کد ملی و شماره پاسپورت خود را خواهد داشت.

«حسین فلاح جوشقانی» رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از راه اندازی سامانه ثبت گمرکی گوشی های مسافرتی خبر داد. که مسافران می توانند گوشی هایی را که با خود وارد کرده اند در این سامانه رجیستر کنند.

پیش از این هر مسافر محدودیتی برای ورود گوشی موبایل به کشور نداشت. 1xbet عربی و می توانست با کد ملی خود هر تعداد گوشی وارد کند. اما اکنون با هماهنگی صورت گرفته با نیروی انتظامی سامانه ثبت گوشی های مسافری با اتصال به سامانه نیروی انتظامی راه اندازی شد. و از این پس هر مسافر، تنها امکان ثبت یک گوشی با کد ملی و شماره پاسپورت خود را خواهد داشت.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در این سامانه شخص مسافر، می تواند. با پرداخت عوارض گمرکی نسبت به ورود گوشی به کشور و ثبت رجیستری آن اقدام کند.

به مهر گفت: «به این ترتیب در این سامانه تنها مسافرانی که وارد کشور می شوند. می توانند گوشی خود را با کارت ملی و شماره پاسپورت ثبت می کنند. و از این طریق می توان جلوی ورود گوشی هایی که از طریق وارد کنندگان موبایل و به اسم مسافری وارد کشور می شود را گرفت. ivermectin for horses targets what parasites

تاکنون مشکل در اتصال سامانه گمرک به نیروی انتظامی وجود داشت که هم اکنون این مشکل بر طرف و سامانه فعال شده است. که در نهایت با هماهنگی انجام شده، رجیستری و ثبت شناسه گوشی ها نیز اتفاق می افتد.»

رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر تصمیم جدید دولت. برای واگذاری گوشی به نرخ دولتی در بازار به هر فرد یا ارائه کارت ملی، اظهار بی اطلاعی کرد. استراتیجیه الرولیت و تاکید کرد که مسئولیت نظارت و اعمال قوانین در بازار بر عهده وزارت صنعت است. و وزارت ارتباطات در این زمینه نقشی ندارد.

معافیت 80 دلاری واردات گوشی حذف شد

تهران-ایرنا-معاون فنی گمرک ایران از فعالیت 80 دلاری واردات گوشی مسافری خبر داد. و گفت:حقوق و عوارض ورودی تلفن همراه از این به بعد با نرخ ارز سنا محاسبه می شود.

برای مبارزه با قاچاق بی رویه تلفن همراه به کشور، از خرداد ماه امسال رجیستری موبایل غیر مسافری لغو شد. لعبه کازینو و از آن پس هر مسافر می توانست با کد ملی خودش، تنها یک گوشی را در سامانه گمرک ثبت کند.

پس از چند ماه وزیر ارتباطات نیز از معافیت 80 دلاری مسافران برای واردات موبایل به کشور خبر داد و گفت: اگر چه در قانون ذکر شده مسافر می تواند 80 دلار مسافرتی با خود به همراه داشته باشد. اما در این قانون درباره کالاهای وارداتی صحبتی نشده است. ivermectin paste scalp بنابراین افراد می توانند از این 80 دلار برای واردات گوشی همراه استفاده کنند.

این معافیت 80 دلاری به اضافه حذف مالیات از موبایل مسافری، سودجویان را به فکر بهره برداری از شرایط انداخت. قاچاقچیان این بار از کدملی مسافران سو استفاده کرده و بدون اطلاع آن ها، اقدام به واردات گوشی کردند. اما ماجرا به همین جا ختم نشد.

و برخی دیگران از افراد، آگاهانه اقدام به فروش اطلاعات هویتی خود به واردکنندگان کردند. does simparica have ivermectin که هر دو مورد غیر قانونی شناخته شد. چرا که معافیت 80 دلاری واردات موبایل تنها برای «مسافران واقعی» و «صرفا استفاده شخصی» در نظر گرفته شده بود.

به تازگی با شروع راهپیمایی اربعین و سفر میلیونی ایرانیان به عراق، باز هم احتمال واردات غیر قانونی موبایل مسافری شدت گرفته و «بهمن طاهرخانی» عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نسبت به سوءاستفاده از مسافران کربلا برای ورود گوشی همراه قاچاق به داخل کشور هشدار داده است.

جدید ترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

نوشته های مشابه