بلاگ, تکنولوژی, شرکت

مقاله ویکی پدیا درباره ویروس کرونا

ویکی پدیا

کوتاه و مختصر ویکی پدیا یک پلتفرم همکاری اطلاعات آنلاین کد باز و چند زبانه است. مانند ویکیها که پیش از ویکی پدیا آمده بودند. مقاله های این ویکی پدیای آنلاین از سوی داوطلبان در سراسر جهان قابل ویرایش است. ویکی پدیا دهها هزار ویرایشگر از متخصصان مسائل مختلف گرفته تا طرفداران غیرجدی دارد. کازینو أون نت که می توانند به توسعه، حذف یا تغییر اطلاعات موجود در ویکی پدیا اقدام کنند.

این امر اجازه می دهد که مجموعه مختلفی از اطلاعات درباره یک شخص، مکان یا موضوع تهیه و بررسی شود. در نتیجه ویکی پدیا می تواند به عنوان یک نقطه شروع عالی برای تحقیقات عمل کرده. یورو2022 و اطلاعات کلی برای کاربران فراهم کند. مواقع الرهان على المباریات که می توانند آن را از منابع معتبرتر ومطمئن تر خارج از این سایت دنبال کنند. به عنوان مثال یک مقاله ویکی پدیا ممکن است. مفهوم یا ایده خاصی را به یک خواننده معرفی کند. که برسی بیشتر جزییات و به راستی آزمایی ادعاهای مطرح شده بپردازد.

تامین منابع مالی ویکی پدیا هم مانند اطلاعات، به مشارکت عمومی اتکا دارد. ویکی پدیا که هدف نهایی آن فراهم کردن دانش رایگان برای همه است. با کمک هایی که توسط کاربران اهدا می شود، اداره می شود.

اگر چه دانستن این موضوع که هیچ تشکیلاتی پشت پرده تامین مالی ویکی پدیا و مقاله هایش وجود ندارد. 888 اطمینان بخش است اما به معنای آن نیست که همه صفحات این دایره المعارف از جانبداری شخصی و اطلاعات گمراه کننده به دور هستند. العب واربح

بیشترین بازدید مقاله

به گزارش برنامه و به نقل از سی نت، در سال 2020 شیوع ویروس کرونا و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا دو موضوع بسیار مهم جهان بودند. و این مساله بر روی ویکی پدیا نیز تاثیر گذاشته و پر بازدید ترین مقالات این سایت نیز با همین موضوعات بوده اند.
بر اساس اعلام ویکی پدیا از بین 10 مقاله پر بازدید این سایت، هفته مقاله در ارتباط در این دو موضوع بوده اند. که در مجموع بیش از 297 میلیون بار مشاهده شده اند. تعداد بازدید از 10 مقاله پر طرفدار ویکی پدیا در مجموع 396 میلیون بار بوده است. العاب اونلاین للایفون حساسیت مطالب مرتبط با این دو موضوع تا بدان حد بوده که ویکی پدیا را از یک دایره المعارف آنلاین تا حدی به یک پورتال با کاربرد خبری مبدل کرده است.

گوگل

گوگل نیز مدتی است به بخش هایی از ویکی پدیا در نتایج جستجوی خود ارجاع می دهد و همین مساله باعث شده سندیت. و اهمیت آن از نظر کاربران افزایش یابد.
بیش از 65 هزار نویسنده داوطلب وظیفه تولید محتوا و بررسی اصالت و صحت اطلاعات منتشر شده در این سایت را بر عهده دارند. حدود 2000 صفحه مطلب در ارتباط با انتخاب ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا در ویکی پدیا وجود دارد. تعداد صفحات مربوط به ویروس کرونا در ویکی پدیا 7000 مورد می رسد. میزان بازدید از کل این صفحات از 580 میلیون بار فراتر رفته است.
بیشترین بازدید از مقالات مربوط به کرونا در ویکی پدیا مربوط به سه مقاله با عناوین پاندمی کووید – 19، ویروس کرونا و پاندمی کووید-19 بر مبنای کشور و قلمرو بوده که به ترتیب رتبه های 1 ،6 و 8 را کسب کرده اند.
تعداد بازدید از مقاله پاندمی کووید -19 بیش از 84 میلیون مورد بوده است، مقالات پر بازدید مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز به ترتیب با عناوین دونالد ترامپ، کاملا هریس، جو بایدن و انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده منتشر شده اند، رتبه این مقالات به ترتیب 2 ،4 ،5 و 9 است.
جدیدترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

 

نوشته های مشابه