انویدیا, بلاگ, تراشه, تکنولوژی, شرکت

میکرون برای فروش حافظه 3D XPoint Fab

میکرون

میکرون امروز اعلام کرد که دارد 3D XPoint. خود را در لهی، یوتا می فروشد و به تولید فن آوری حافظه جدید بنیادی که با اینتل توسعه داده است، پایان می بخشد. این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2021 فاب را بفروشد و به طور کامل از تجارت 3D XPoint خارج شود.

میکرون به دلیل تقاضای ناچیز که به گفته شرکت “اعتبار بازار کافی برای توجیه سطح بالایی از سرمایه گذاری های مورد نیاز برای تجاری سازی موفقیت آمیز 3D XPoint در مقیاس” ندارد. توسعه بیشتر محصولات مبتنی بر XPoint 3D را متوقف می کند. این شرکت اخیراً اعلام کرده است، که فقط در سال جاری 400 میلیون دلار ضرر کرده است، که دلیل آن تقاضای 3D XPoint نبوده است.

اینتل و میکرون در یک تلاش مشترک مخفی که به مدت یک دهه طول کشید، حافظه پایدار انقلابی 3D XPoint. را تولید کردند، که با دوام دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات، سرعت و استقامت DRAM را ترکیب می کند.

اینتل و میکرون تلاش مشترک توسعه را در سال 2018 منحل کردند. میکرون سهم اینتل از تجارت را با قیمت 1.5 میلیارد دلار خریداری کرد. اینتل همچنان به استفاده از 3D XPoint به عنوان ماده اصلی ذخیره سازی محصولات Optane خود ادامه می دهد. اما مدتهاست که در تهیه 3D XPoint به میکرون اعتماد کرده است. این دو شرکت توافقنامه ای دارند که تا پایان سال ادامه دارد.

میکرون بیانیه زیر را به نام سخت افزار صادر کرد:

“میکرون متعهد به انجام تعهدات ما تحت قرارداد موجود ویفر با اینتل است که در حال حاضر تا پایان CY21 سپری می شود و میکرون قصد دارد تمام دارایی های معنوی خود را که با 3D XPoint مرتبط است حفظ کند.”

3D XPoint

اینتل همچنین رسانه های 3D XPoint خود را در یک نیو مکزیکو قرار می دهد. اما مشخص نیست که این شرکت در حال حاضر چه میزان حجم تولید می کند. در حالی که اینتل در حال فروش NAND flash و SSD خود به SK hynix است. کاملاً ممکن است که یک خواستگار بالقوه برای خرید Fab Micron’s Utah باشد. لویس سواریز تاریخ المیلاد اینتل مطمئناً علاقه زیادی به اطمینان از تأمین حافظه دارد زیرا این فناوری اصلی ترین محصول در چندین مرکز ارائه دهنده داده متفاوت است.

اینتل به سوالات ما در این زمینه پاسخ داد و اظهار داشت: “اعلامیه میکرون استراتژی ما را برای Intel Optane یا توانایی ما در تهیه محصولات Intel Optane به مشتریان را تغییر نمی دهد. مکان الیورو 2024

تلاش های خود اینتل برای تولید Optane، که از رسانه 3D XPoint استفاده می کند. به این ترتیب، اینتل در ژانویه 2021 تولید کلیه دستگاه های Optane را برای رایانه های رومیزی متوقف کرد. این شرکت همچنان به توسعه حافظه های ذخیره سازی و حافظه پایدار برای بازارهای سازمانی ادامه می دهد. در حقیقت، اینتل اخیراً از Optane SSD P5800X جدید خود برای سرورها رونمایی کرده است. این دستگاه جدید برای اولین بار نسل دوم Optane را به بازار عرضه می کند.

Compute Express Link

میکرون چندین دستگاه ذخیره سازی خود را براساس حافظه 3D XPoint مانند QuantX و X100 اعلام کرد. اما هرگز به بازار نیامدند و اینتل را به عنوان تنها تأمین کننده محصولات مبتنی بر 3D XPoint ترک کرد.

میکرون می گوید که تمرکز خود را به تولید محصولات حافظه ای که از استاندارد Compute Express Link (CXL) پشتیبانی می کنند، تغییر می دهد. اربح المال من الالعاب میکرون می گوید “قصد دارد دانش حاصل از موفقیت های حاصل از ابتکار 3D XPoint خود و همچنین تخصص و منابع مهندسی مرتبط را در انواع جدیدی از محصولات حافظه محور که سلسله مراتب ذخیره سازی حافظه را هدف قرار می دهند، به کار گیرد.”

جدیدترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

نوشته های مشابه