اینتل, بلاگ, تراشه, تکنولوژی, شرکت

نشت جدید اینتل Raptor Lake پردازنده مرکزی 24 هسته ای

نشت جدید اینتل Raptor Lake پردازنده مرکزی 24 هسته ای

قانون YouTuber Moore Dead

اطلاعات جدیدی در مورد قانون YouTuber Moore Dead وجود دارد که برنامه های اینتل را در طول سال 2022 مشخص می کند. طبق شایعات، اینتل قصد دارد در اوایل سال 2022 پردازنده های تلفن همراه Alder Lake HX را آزاد کند. و عملکرد کلاس دسکتاپ را به لپ تاپ ها بیاورد. یوریو ٢٠٢١ این شرکت همچنین در حال آماده سازی برای نسل بعدی Raptor Lake در اواخر سال 2022 است. لعبه بینغو

ما مدتی است که می دانیم اینتل قصد دارد از یک هسته اصلی بزرگ/کوچک برای پردازنده های Alder Lake استفاده کند. این تراشه همانند تراشه M1 اپل و اکثر پردازنده های موبایل، قصد دارد از هسته های بزرگ و قدرتمندی برای کنترل حجم کارهای سنگین که فقط به چند رشته نیاز دارند استفاده کند. برای بارهای چند رشته ای، پردازنده می تواند از هسته های کم بازده برای تقسیم حجم کار استفاده کند.

تراشه های رومیزی Alder Lake بر اساس دو طرح ساخته می شوند. سیرجیو اغویرو طراحی S1 با هشت هسته بزرگ معروف به Golden Cove و هشت هسته کوچک معروف به Gracemont ارائه می شود. betfinal بالعربی طراحی S2 دارای شش هسته Golden Cove و بدون هسته Gracemont است.

این اطلاعات نشان می دهد. که اینتل قصد دارد تحریم بررسی اولین پردازنده های Alder Lake خود را در 25 اکتبر لغو کند. اینتل قصد دارد پردازنده های i9 ،i7 و i5 را در همان زمان راه اندازی کند. i9 دارای هشت هسته طلایی و هشت هسته گراسمتو خواهد بود. i7 با هشت هسته طلایی و چهار هسته گراسمتو و i5 با شش هسته طلایی و چهار هسته گراسمتو عرضه می شود. هر سه پردازنده با 32 واحد اجرا (EU) بر اساس گرافیک Xe اینتل همراه خواهند بود.

پردازنده های موبایل Alder Lake

به دنبال راه اندازی دسکتاپ، این اطلاعات می گوید که اینتل پردازنده های موبایل Alder Lake را پس از CES 2022 معرفی خواهد کرد. این پردازنده ها از DDR5 و PCIe 5.0 در تلفن همراه پشتیبانی می کنند. و دارای 96 اتحادیه اروپا برای گرافیک Xe هستند. تراشه های سری H دارای شش هسته طلایی و هشت هسته گراسمتون خواهند بود. اشتراک یورو 2024 تراشه های سری U برای لپ تاپ های کم مصرف با دو هسته طلایی و هشت هسته گراسمت ارائه می شوند.

هیجان انگیزترین اخبار در قلمرو با عملکرد بالا ارائه می شود. این اطلاعات فاش می کند که اینتل قصد دارد همزمان پردازنده های Alder Lake HX را راه اندازی کند. که گفته می شود عملکرد کلاس دسکتاپ را به لپ تاپ ها ارائه می دهد. این تراشه بر اساس طراحی دسکتاپ، با هشت هسته طلایی و هشت هسته گراسمت ساخته شده است.

بعداً در سال 2022، اینتل پردازنده های Raptor Lake را راه اندازی می کند. این تراشه ها همچنین از طراحی هسته بزرگ/کوچک استفاده می کنند و براساس همان معماری اساسی Alder Lake ساخته شده اند. آنها از هسته های طلایی Cove تقویت شده به نام Raptor Cove است. در حالی که از همان هسته های Gracemont از Alder Lake استفاده می کنند، بهره می برند. آنها قرار است به موقع برای فصل تعطیلات 2022 راه اندازی شوند.

پردازنده پرچمدار

گفته می شود که این تراشه پرچم دار دارای هشت هسته Raptor Cove و 16 هسته Gracemont است که نشان دهنده ارادت اینتل به این طراحی است. پردازنده های Raptor Lake با پردازنده های آینده ذن 4 AMD رقابت خواهند کرد. الرهان فی سباق الخیل اما شدیدترین رقابت اینتل می تواند از طرف اپل باشد.

صادقانه بگویم، اپل در حال حاضر بیش از AMD ما را می ترساند. آنها بی حرکت نشسته اند و ما نگران هستیم که آنها جاه طلبی های بسیار بیشتری نسبت به آنچه مردم در حال حاضر تصور می کنند، دارند.

جدیدترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

نوشته های مشابه