بلاگ, تراشه, تکنولوژی, شرکت

نقشه جاده AMD Ryzen 6000 که به بیرون درز کرده

نقشه جاده AMD Ryzen 6000 که به بیرون درز کرده نشان دهنده افزایش چشمگیر لپ تاپ های بازی است

Ryzen 6000

Rembrandt نام رمز تراشه های موبایل آزمایشی Ryzen 6000 است. ما نمی دانیم که آیا نام AMD با این نام روبرو خواهد شد یا خیر.نقشه راه نشان می دهد که این تراشه های موبایل بر اساس معماری 6nm Zen 3+ ساخته خواهند شد. مواقع تربح منها المال که تجدیدنظر در معماری 7nm Zen 3 است که در حال حاضر در دسترس است. العب بوکر

با فرض ادامه همکاری AMD با تولید کننده نیمه هادی TSMC، این تراشه ها نسبت به همتایان ذن 3 خود بهبود های ناچیزی نشان خواهند داد. فرآیند 7 نانومتری و فرایند 6 نانومتری در TSMC از نزدیک، با هم مرتبط هستند. که مورد دوم پیشرفت های جزئی را نشان می دهد. اساساً، رامبراند نسل کاملاً جدیدی از پردازنده ها نیست.

تراشه های تلفن همراه همچنین دارای هسته های گرافیکی RDNA 2 هستند. تراشه های رایج رایانه ای Ryzen 5000 AMD هنوز از هسته های گرافیکی قدیمی Vega استفاده می کنند. بنابراین Rembrandt پیشرفت قابل توجهی در لپ تاپ های بازی ارائه می دهد. این هسته ها می توانند ردیابی اشعه با شتاب سخت افزاری را درست مانند کارت گرافیک های RX 6000 مبتنی بر RDNA 2 ارائه دهند. شایعه شده است که تا 50٪ افزایش عملکرد گرافیکی را ارائه می دهند.

تراشه های “Rembrandt U” لپ تاپ های باریک و سبک را با تنها 15 وات قدرت هدف قرار می دهند. العاب تربح اموال حقیقیه در حالی که تراشه های “Rembrandt H” برای لپ تاپ های مخصوص بازی تا 45 وات افزایش می یابد. هر دو تراشه از PCIe 4. 1xbet 0 ،DDR5 و USB 4 پشتیبانی می کنند. AMD احتمالاً این تراشه ها را با کارت گرافیک های لپ تاپ RX 6000M جفت می کند که شایعات منتشر شده به زودی منتشر می شود.

تراشه های کم هیجان

نقشه راه همچنین برخی تراشه های کم هیجان دیگر را که از پیک پایین می آیند، نشان می دهد. تراشه های ون گوگ و دراگون کرست طراحی های خاصی برای دستگاه های بدون قدرت زیاد است. تراشه های Dali و Pollock از قبل در بازار وجود دارند که به طور خاص برای تولیدکنندگان ساخته شده اند و هدف آنها لپ تاپ های ارزان قیمت است. AMD پردازنده های بارسلو را در کنار رامبراند عرضه می کند که احتمالاً از همان مارک تجاری استفاده می کنند اما ماشین های با مشخصات پایین تر را هدف قرار می دهند. این همان کاری است که AMD با تراشه های موبایل Ryzen 5000 انجام می دهد.

علاقه مندان به لپ تاپ چیزهای زیادی برای انتظار دارند. علی رغم اینکه AMD از بازار دسکتاپ عبور می کند، تلاش کرده تا جای خود را در فضای تلفن همراه بدست آورد. تقویت معماری Zen 3 قدرتمندتر از قبل با گرافیک RDNA 2 و طراحی با بهره وری بیشتر یک استراتژی پیروز است، اما هنوز چیزی را که اینتل برای 2022 ذخیره کرده است هنوز ندیده ایم.

جدیدترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنبد.

نوشته های مشابه