اپل, بلاگ, تکنولوژی, شرکت, گوشی

هزینه یکسان ساخت شیائومی می 11 با آیفون 12

گوشی

شرکت شیائومی و اپل دو تا از بهترین شرکت های جهاد در زمینه ساخت گوشی موبایل هستند. شرکت اپل که یک شرکت آمریکایی است. پرفروش ترین شرکت در زمینه گوشی همراه است. شرکت شیائومی که یک شرکت چینی است. العاب فواکه چند سالی است که با معرفی گوشی های پرچمدار و میان رده خود جای خود را در بازار موبایل پیدا کرده است. و روز به روز درحال پیشرفت است.

هزینه یکسان ساخت شیائومی می 11 و آیفون 12

اولین گوشی مجهز به چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ در جهان یعنی شیائومی می ۱۱ وارد بازار چین شده. و فروش اولیه بالایی را تجربه کرده. اما مسئله‌ای که اکنون باعث تعجب شده این است که ظاهرا هزینه ساخت این گوشی تفاوتی با آیفون ۱۲ ندارد، در حالی که با قیمت بسیار پایین‌تری به فروش می‌رسد.

شیائومی در نسخه اولیه با 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگ در چین قیمتی برابر 612 دلار دارد. در حالی که آیفون 12 با 128 گیگ حافظه داخلی در این کشور قیمتی نزدیک به 1040 دلار به فروش میرسد. با وجود اختلاف قیمت نزدیک به ۴۳۰ دلار. طبق گفته یکی از تحلیل گران و همکاران شیائومی به نام «پان جیوتانگ»، هزینه ساخت این دو گوشی یکسان است.

هزینه ساخت آیفون ۱۲ به ۳۷۳ دلار می‌رسد که البته این هزینه مربوط به مواد برای ساخت قطعات و گوشی می‌شود. و هزینه‌های دیگر مانند تحقیق و توسعه، حقوق و همچنین بازاریابی را شامل نمی‌شود. در حالی که هزینه مواد مورد نیاز برای ساخت پرچمدار شیائومی منتشر نشده. العاب مربحه للمال

این کمپانی چینی حاشیه سود پایینی را برای خود در نظر گرفته که رویکرد متفاوتی نسبت به سامسونگ و اپل محسوب می‌شود. کاشیو همین موضوع باعث شده که اپل در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ بتواند ۵۹ درصد سود صنعت گوشی‌های هوشمند را تصاحب کند. این میزان سود در حالی است. که سهم گوشی‌های آن در بازار برابر ۱۴ درصد بود.

جدید ترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

نوشته های مشابه