بلاگ, تراشه, تکنولوژی, شبکه های مجازی, شرکت

کنترل کننده SSD Homebrew

ریزپردازنده های MCST Elbrus

ریزپردازنده های MCST Elbrus روسیه سال گذشته سر و صدای زیادی به پا کردند. اما توسعه یک سیستم محاسباتی کاملاً خودکفا بسیار بیشتر از ریزپردازنده طول می کشد. از جمله موارد دیگر، چنین سیستم عامل های ملی گرا به یک کنترل کننده اختصاصی SSD نیاز دارند و ظاهرا سازنده سرور Kraftway یکی از این برنامه ها را توسعه داده و در کنفرانسی این هفته به نمایش گذاشته است. این تراشه امکان ساخت SSD رمزگذاری شده با فناوری رمزنگاری اختصاصی را فراهم می کند.

Kraftway K1942BK018 مبتنی بر معماری Cortex-R5-بازو NVMe در کنترل 1. مراهنات اون لاین 2.1 سازگار با کانال هشت NAND که دارای پشتیبانی تا 2TB حافظه فلش و همچنین تا 2GB از حافظه نهان DDR3 SDRAM است. این تراشه دارای یک رابط ONFI 200MHz است و با تراشه های NAND تولید شده توسط میکرون و توشیبا سازگار است. و سپس توسط GS Nanotech در روسیه بسته بندی می شود. این کنترل کننده با استفاده از رابط PCIe 2. کوره نوع الموقع 0 x4 به میزبان متصل می شود. و امکان ساخت SSD در فاکتور HHHL یا U.2 را فراهم می کند. این تراشه با استفاده از فناوری پردازش 40 نانومتری TSMC ساخته شده و در یک بسته BGA676 عرضه می شود. کونکر خدمه العملاء توسعه دهنده ادعا می کند که از 3.5W تا 4W مصرف می شود. العاب اون لاین

سازنده ادعا می کند که درایوهایی که از کنترل کننده جدید تغذیه می کنند حداکثر 828 مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن و همچنین حداکثر 659 مگابایت در ثانیه سرعت خواندن را تحویل می دهند.

با کمال تعجب، Kraftway K1942BK018 از یک فناوری ECC BCH 96-bit / 1K کاملاً منسوخ شده پشتیبانی می کند. به این معنی که ممکن است از همه انواع مدرن 3D NAND پشتیبانی نکند.

ویژگی اصلی Kraftway K1942BK018

ویژگی اصلی Kraftway K1942BK018 این است. که به طور کامل در روسیه توسعه یافته و از الگوریتم های مدیریت اختصاصی و همچنین استانداردهای رمزنگاری استفاده می کند. مشتریان اصلی که از کنترل کننده استفاده خواهند کرد عبارتند از. قمار اون لاین سازمان های مختلف دولتی، وزارت دفاع، شرکت های تحت کنترل دولت و سایر نهادهایی هستند. نادی کبار الشخصیات که به حداکثر امنیت و الگوریتم های اختصاصی علاقه مند هستند.

Kraftway قصد دارد در ماه های آینده 10 هزار حافظه SSD مبتنی بر کنترل کننده K1942BK018 خود را برای استفاده از رایانه های شخصی خود در این بازارها تولید کند.

جالب توجه است، اما علاوه بر کنترل کننده Arm Cortex-R5 مبتنی بر K1942BK018، دو کنترل کننده SSD و USB مبتنی بر RISC-V نیز در روسیه طراحی شده اند و براساس هسته های توسعه یافته در سن پترزبورگ طراحی شده اند.

جدیدترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

نوشته های مشابه