انویدیا, اینتل, بلاگ, تراشه, تکنولوژی, شرکت

کوالکام اینتل را با تراشه های نوت بوک طراحی شده توسط Nuvia به چالش می کشد

کوالکام اینتل را با تراشه های نوت بوک طراحی شده توسط Nuvia به چالش می کشد

Nuvia

 کوالکام قصد دارد سال آینده تراشه های نوت بوک با معماری Nuvia را عرضه کند. اما حتی با فن آوری های امیدوار کننده Nuvia نیز به بازار تراشه های مرکز داده باز نخواهد گشت. قرعه الیورو 2024 در عوض، کوالکام سعی خواهد کرد این هسته ها را به شرکت های دیگر مجوز دهد.

Nuvia در اصل توسط مهندسین سابق اپل در تلاش برای ساخت سیستم مبتنی بر Arm (تراشه های مبتنی بر Arm) برای سرورها تاسیس شد. لعب بوکر موقع ألعاب اون لاین حداقل 50٪ بیشترین عملکرد را نسبت به هسته های Zen 2 AMD و Sunny. Cove اینتل با 1/3 قدرت (4. اسرار لعبه الرولیت 50 وات در مقابل 14.80 وات) در Geekbench 5 داشته باشد. دومینو لعبه که بسیار رقابتی به نظر می رسد . هسته ققنوس همچنین می تواند از هسته های لایتنینگ A13 اپل بهتر عمل کند. که اساساً به این معنی است که این شرکت ادعا می کند. مراهنات کره القدم الیوم هسته به مراتب بهتر از هسته های سری C Cortex A Arm است. که به طور گسترده ای در تلفن های هوشمند، تبلت ها و برخی SoC های PC گرا استفاده می شود.

کریستینو آمون در مصاحبه با رویترز گفت: “ما باید عملکرد برجسته ای برای دستگاه باتری داشته باشیم .” “اگر Arm، که سالها با آن رابطه داشتیم، سرانجام CPU تولید کند. که بهتر از آن چیزی است که می توانیم خود بسازیم، پس ما همیشه این امکان را داریم که از Arm مجوز بگیریم.”

مدیرعامل جدید کوالکام

مدیرعامل جدید کوالکام تایید کرد که این شرکت فروش Snapdragon SoC مستقر در Nuvia را برای رایانه های شخصی همیشه متصل (ACPC) نسل بعدی از اوایل سال آینده آغاز خواهد کرد. در همین حال، وی دقیقاً اعلام نکرد. که SoCs با هدف قرار دادن تلفن های هوشمند و اتومبیل های خودران با معماری Nuvia، در دسترس هستند.

نوشته های مشابه