بلاگ, تراشه, تکنولوژی, شبکه 5G, شرکت, گوشی

بررسی ZTE Axon 30 Ultra 5G: یک سورپرایز غیرمنتظره اما خوشامد

تلفن ZTE

تلفن ZTE

سالهاست که از تلفن ZTE استفاده نمی کنم، بنابراین وقتی فرصتی برای من فراهم شد تا ZTE Axon. 30 Ultra 5G جدید را مرور کنم، با هیجان به آن نزدیک شدم. چرا ZTE اخیراً غایب بوده است؟ چندین سال پیش ZTE وقتی به جرم نقض تحریم ها علیه ایران مقصر شناخته شد. با خشم دولت آمریکا روبرو شد و تحت همان محدودیت هایی که امروز هواوی متحمل می شود، آسیب دید. مدت هاست که این ممنوعیت برداشته شده و ZTE به آرامی شروع به انتشار مجدد تلفن ها در ایالات متحده کرده است.

من کمی نگران بودم که چگونه این همه تلاطم روی تلفن تأثیر می گذارد. چگونه خواهد بود؟ سیم کارتم را با این فکر که ممکن است بعد از چند روز دوباره بیرون بیاورد، قرار دادم.

طراحی و صفحه نمایش

ZTE Axon 30 Ultra 5G از آلومینیوم و شیشه ساخته شده است. و در چندین سال گذشته در بسیاری از گوشی های سطح بالا دیده می شود. لبه ها به یک نقطه تیز تبدیل می شوند. صفحه با آن منحنی می شود و صفحه عقب شیشه ای تخت دارای یک پایان مات و یک ماژول عظیم دوربین است. گرچه هیچ چیز جدیدی در طراحی وجود ندارد. العاب اونلین اما همچنان زیبا است و با 188 گرم (6.6 اونس) به اندازه بعضی از تلفن های بزرگ، سنگین نیست.

بله ، Axon .30 Ultra بزرگ است. صفحه نمایش AMOLED آن 6.67 اینچی است. و سرعت تازه سازی انطباقی حداکثر تا 144 هرتز دارد و کشیدن انگشت شست از یک طرف به آن طرف سخت است. اما عملکرد صفحه بسیار خوب است. در تنظیمات پیش فرض شاید به اندازه گلکسی S21 Ultra کاملاً چشم نواز نباشد، فاقد برخی از کنتراست، است. متأسفانه، بلندگوها کاملاً با صفحه نمایش همگام نیستند و ریز هستند و می توانند در میزان صدای زیاد تغییر شکل دهند. در حالی که این تنظیمات در حجم کم به اندازه کافی خوب نیست.

دوربین های زیاد

این تلفن به دلیل وجود دوربین های زیادی که در پشت ماژول قرار دارد کمی سنگین است و نگه داشتن آن در حالت عمودی پس از مدتی، کاملاً خسته کننده به نظر می رسد. دقیقاً مانند Galaxy S21 Ultra. اضلاع تیز این مسئله را افزایش می دهد و من خودم را در بعضی اوقات می دیدم که آیفون 12 پرو را برای نگه داشتن کوچکتر و راحت تر، هنگامی که انتظار داشتم بیش از چند دقیقه مرور کنم، نگه دارم. با این حال، همه اینها زندگی با یک تلفن عظیم است.

دوربین

در پشت Axon 30 Ultra سه دوربین 64 مگاپیکسلی و یک دوربین 8MP وجود دارد. دوربین های 64 مگاپیکسلی، دوربین استاندارد، زاویه دید و فوق عریض را پوشش می دهند. در حالی که 8 مگاپیکسل یک دوربین پریسکوپ با بزرگنمایی نوری 5 برابر است. تلفن دارای لرزشگیر نوری، فوکوس خودکار تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزر و HDR10 و تثبیت کننده است. ألعاب لربح المال تصویر الکترونیکی برای فیلم است که در آن وضوح می تواند به 8K با 30 فریم در ثانیه یا 4K با 60 یا 30 fps برسد.

دوربین های چندگانه 64 مگاپیکسلی

با وجود دوربین های چندگانه 64 مگاپیکسلی، مطمئناً هیچ دلیلی بر میزان سازگاری Oppo Find X3 Pro در اینجا وجود ندارد. با این حال، در بیشتر شرایط عادی، دوربین اصلی عکس های خوبی می گیرد. حالت عمودی موثر است و بزرگنمایی پریسکوپ سطح خوبی از جزئیات و میزان استقبال از قابلیت انعطاف پذیری را فراهم می کند. Axon 30 Ultra از زمان شروع استفاده از آن یک بروزرسانی نرم افزاری داشته است و ممکن است نسخه های بیشتری برای بهبود سازگاری دوربین با گذشت زمان وارد بازار شوند. ألعاب على الهاتف المحمول

هنگام معرفی Axon 30 Ultra ،ZTE در مورد ویژگی خاصی صحبت کرد که همزمان از هر چهار دوربین استفاده می کند. توصیف در آن زمان مبهم بود و به نظر می رسد که کاربرد چندانی ندارد. این ویژگی که Multi Camera نام دارد. پیش نمایشی از همه دوربین ها را با استفاده از نمای تصویر در تصویر نشان می دهد. می توانید روی هر پیش نمایش ضربه بزنید تا آن را به نمای اصلی تغییر دهید، اما دوربین هنوز هم همزمان فقط یک عکس می گیرد.

اگرچه این دوربین نمی تواند با دوربین گوگل پیکسل 5، OnePlus 9 Pro یا +Samsung Galaxy S21 مطابقت داشته باشد. اما دوربین ZTE Axon 30 Ultra هنوز هم در شرایط مناسب به ویژه از نظر قیمت عکس های خوبی می گیرد.

عملکرد و باتری

این گوشی با پردازنده Qualcomm Snapdragon 888 5G و 8 گیگابایت رم یک گوشی پرچمدار است. بازی Asphalt 9: Legends هیچ مشکلی ندارد. مرور وب، پخش فیلم و چند کار از طریق برنامه های پیام، توییتر و پخش جریانی به Chromecast ،Axon 30 Ultra را نیز نگران نکرد.

باتری 4600 میلی آمپری بیش از حد روده دارد که همه چیز را ادامه دهد. به علاوه یک شارژر سریع 65 وات در جعبه برای موارد اضطراری وجود دارد. با این حال، با استفاده متوسط، تلفن با دو بار شارژ به راحتی دو روز یا بیشتر دوام می آورد. حتی با استفاده زیاد، با فعال بودن نرخ تازه سازی صفحه نمایش خودکار در یک روز به کمتر از 40٪ نرسیده است.

نرم افزار

من انتظار داشتم که این نرم افزار دلیلی باشد که سیم کارتم را از Axon 30 Ultra خارج می کنم، و اگرچه کامل نیست. اما به مراتب بهتر از آن است که فکر می کردم قرار است باشد. این اندروید 11 با رابط کاربری MyTE 11 ZTE در بالای صفحه است، اما تغییرات ظاهری اندروید اندک است. تکساس هولدم

ZTE Axon 30 Ultra یک سورپرایز بسیار دلپذیر است. 22 bet

تنظیمات سریع در سایه اعلان دوباره طراحی شده است، اشکال مختلف آیکون و رنگ های مختلف وجود دارد، اما این در مورد همه است. چند بازی و برنامه از پیش نصب شده وجود دارد، اما هیچ چیز دیگری را نمی توانید پیدا کنید. سریع و روان است، هرگز خیلی آزار دهنده نیست و از عدم اطمینان رنج نمی برد.

با این حال، چند مشکل وجود دارد. پشتیبانی از اعلان بسیار ناچیز است، برخی پیامها تا زمانی که قفل تلفن را باز نکردم وارد نمی شوند، و اشکالات عجیب و غریب مانند صدای شاتر دوربین با وجود اینکه آن را خاموش کرده ام، بلند و غرور باقی می ماند. این موارد با یک بروزرسانی نرم افزاری قابل حل است.

قیمت و در دسترس بودن

ZTE Axon 30 Ultra 8 گیگابایتی / 128 گیگابایتی در حال حاضر با قیمت 750 دلار یا 650 پوند انگلیس در انگلیس برای خرید از ZTE در دسترس است نسخه ای با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی 850 دلار یا 750 پوند هزینه دارد، اما ما پیشنهاد می کنیم ارزان تر از آن باشد. نکته قابل ذکر این است که ZTE USA تأیید کرده است که علی رغم مودم 5G. این تلفن فقط دارای یک باند مخابراتی 5G است که به T-Mobile متصل می شود و هیچ یک برای AT&T وجود ندارد. هر دو در 4G LTE به خوبی کار خواهد کرد.

برداشت ما

ZTE Axon 30 Ultra یک سورپرایز بسیار دلپذیر است. این تلفن از مشخصات مطلوبی، دوربین عمدتا مناسب، دوام طولانی باتری و قیمت مناسب برخوردار است. زندگی در آن روزانه آسان است، مشروط بر اینکه از ایرادات نرم افزاری و عملکرد متناقض دوربین آن ببخشید، انجام این کار آسان است زیرا هزینه آن 1000 دلار نیست.

قیمت به این معنی است که شما مجبور خواهید بود بدون برخی از ویژگی هایی که انتظار داریم در گوشی های پرچمدار کار خود را انجام دهید. Axon 30 Ultra فاقد شارژ بی سیم است و همچنین هیچ درجه IP برای مقاومت در برابر آب وجود ندارد. همه اینها بسیار یادآور مدل های قبلی OnePlus OnePlus 8 است.

اکنون تلفن های اصلی وان پلاس در واقع دیگر این فضا را اشغال نمی کنند و شرکت هایی مانند شیائومی تلفن های خود را در ایالات متحده نمی فروشند. قطعاً جای ZTE و Axon 30 Ultra وجود دارد. خبر خوب این است که، اگر مایلید به تلفن های بعدی خود به بیرون از مظنونان معمول نگاه کنید، از انجام این کار خوشحال خواهید شد. فقط توجه داشته باشید که اگر 5G یا اکنون یا در آینده کاملا می خواهید ، این تلفن مناسب شما نیست.

آیا جایگزین بهتری وجود دارد؟

قیمت 750 دلاری ZTE Axon 30 Ultra 5G آن را در کنار 699 دلاری Google Pixel 5 قرار داده است که دارای دوربین بهتر اما صفحه کوچکتر و 800 دلار سامسونگ Galaxy S21 و صفحه زیبای آن است. متناوباً، آیفون 12 اپل 799 دلاری بسیار عالی است. دارای دوربین، عملکرد و عمر باتری عالی است. اندکی تفکر در بیرون از جعبه می تواند شما را به 600 دلار ایسوس زنفون 8 برساند که دارای عملکرد و نرم افزار مشابه در بدنه بسیار کوچکتر و 730 دلار وان پلاس 9 است. به خوبی گران قیمت OnePlus 9 Pro نیست. اما هنوز هم قابل تأمل است.

چقدر طول می کشد؟

بدون مقاومت در برابر آب و بدنه شیشه ای، اگر می خواهید ماندگار شود. باید Axon 30 Ultra 5G را به خوبی درمان کنید. ZTE وعده داده است که این تلفن در اواخر سال جاری یا اوایل سال 2022 به اندروید 12 به روز خواهد شد، اما هیچ برنامه ای برای بروزرسانی های بعدی را تأیید نمی کند. بیت٣۶۵ در سطح فنی، تلفن به راحتی دو سال دوام خواهد آورد، اما اگر در این مدت نیاز یا به دوربین 5G باشد، ممکن است کاستی ها ناامید کننده باشد.

جدیدترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

نوشته های مشابه