بلاگ, شبکه های مجازی, شرکت

قبلاً MIPS Technologies و بعداً Wave Computing

Wave Computing

Wave Computing و شرکت های تابعه MIPS Technologies، توسعه دهنده معماری پردازنده MIPS، اخیراً از فصل 11 حمایت از ورشکستگی ظهور کردند. نام خود را به MIPS تغییر دادند و مدل تجاری را تغییر دادند. معلومات عن فریق بایرن میونخ همانطور که توسط مجله مهندسی الکترونیک گزارش شده است. شرکت جدید در توسعه هسته های پردازنده RISC-V تمرکز خواهد کرد و توسعه بیشتر معماری MIPS خود را کنار می گذارد.

در بیانیه این شرکت آمده است: “در آینده، تجارت تجدید ساختار شده به عنوان MIPS شناخته می شود. که نشان دهنده تمرکز شرکت بر معماری های پیشگام مبتنی بر RISC است که در اصل توسط MIPS توسعه یافته است.” “MIPS در حال توسعه یک معماری جدید نسل هشتم مبتنی بر استاندارد در صنعت است که براساس استاندارد پردازنده منبع باز RISC-V ساخته خواهد شد.”

این روزها MIPS تبلیغات زیادی پیدا نمی کند. بیشتر به این دلیل که دیگر برای کنسول های بازی یا ابر رایانه ها استفاده نمی شود. العاب قمار مجانا با این حال، معماری هنوز هم در بین محبوب ترین در صنعت است. العاب ربح به طور گسترده ای برای میکروکنترلرهای مختلف، SoC های الکترونیکی مصرفی، تجهیزات ارتباطی و انواع دستگاه های کم مصرف استفاده می شود. سالانه صدها میلیون محصول از این دست به فروش می رسد و در حال حاضر هسته های MIPS به اندازه کافی برای کاربردهای آنها مناسب هستند.

برای MIPS دشوار است که در برابر Arm Holdings که دارای هسته وسیع تری است و دارای معماری قدرت بیشتری است استفاده کند. در مورد عملکرد و پشتیبانی صنعت تقریباً غیرممکن است. که MIPS بتواند از پس Arm برآید، بنابراین MIPS تصمیم گرفت مدل تجاری خود را تغییر دهد. ارقام طاوله الرولیت

MIPS Technologies

قبلاً MIPS Technologies و بعداً Wave Computing مجوز معماری و هسته های خود را به توسعه دهندگان پردازنده داده بودند. که باعث می شد آنها مستقیماً در برابر Arm Holdings که همان مدل تجاری را دارد، رقابت کنند. از آنجا که معماری MIPS متعلق به یک شرکت است. تنها مسئولیت کل اکوسیستم (که شامل سخت افزار و نرم افزار است) است. العب اون لاین مجانا سیف الدین للالعاب اون لاین و پشتیبانی از آن به تنهایی سخت است.

از این پس، MIPS معماری مبتنی بر RISC-V و هسته های CPU مناسب را که به دیگران مجوز می دهد، توسعه می دهد. به طور کلی، ماهیت صدور مجوز در تجارت MIPS تغییر نخواهد کرد، اما از آنجا که RISC-V یک معماری استاندارد است که توسط ده ها شرکت پشتیبانی می شود، MIPS مجبور نیست به تنهایی از اکوسیستم پشتیبانی کند. این امر باعث پایداری بیشتر تجارت آن می شود.

MIPS در زمینه توسعه پردازنده و همچنین مجموعه گسترده ای از اختراعات CPU و IP تخصص زیادی دارد. تمام این دارایی ها به ناچار برای معماری آینده RISC-V و همچنین هسته های پردازنده مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین منطقی است که انتظار داشته باشیم MIPS یکی از پیشروترین توسعه دهندگان RISC-V باشد. اینکه این معماری در برابر پیشنهادات Arm قابل رقابت باشد یا نه، چیزی است که باید منتظر ماند.

جدیدترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

نوشته های مشابه