بلاگ, تکنولوژی

لباس هوشمند ساخت سنگاپور

لباس هوشمند سنگاپوری

لباس هوشمند

محققان دانشگاه سنگاپور با تلاش های فراوان موفق به ساخت لباس هوشمندی شده اند که قابلیت شارژ بی سیم با گوشی همراه را دارد. این لباس هوشمند سنگاپوری اطلاعات فیزیولوژیکی مانند سرعت دویدن و دمای بدن و… را در هنگام فعالیت های فیزیکی گردآوری میکند.

لباس هوشمند سنگاپوری

جان هو استادیار انستیتوی نوآوری در سلامت و فناوری از دانشگاه ملی سنگاپور گفت: چالش امروزه ما ساخت یک پوشیدنی است که اگر مشکلی در قسمت خاصی از بدن شما به وجود آمد، آن را اندازه گیری کند.

 تجهیزات

به گزارش خبرگزاری های معتبر این لباس یکی از گجت های پوشیدنی کوچک است .با وجود کوچکی و سبک بودن این لباس اطلاعات بدن را از یک نقطه جمع آوری میکند و این اطلاعات به دست آمده به ورزشکار ها کمک میکند تا از سلامت کامل بدنشان مطمئن شوند. این لباس هوشمند سنگاپوری بر مبنای ردگیری علائم حیاتی بدن و با توجه به حرکت دست ها و پاها قادر به تشخیص دادن جراحات به وجود آمده مختص عضلانی و استخوانی است.
این لباس حسگر های فراوانی که دارد که با استفاده از فناوری ان اف سی با اپلیکیشن موبایل همراه در ارتباط است. این لباس می تواند شبانه روزی اطلاعات دریافتی را به گوشی همراه شخص ارسال کند. و از امکانات دیگر این لباس می توان به ارسال اطلاعات از ستون فقرات شخص، توانبخشی و مدیریت آسیب نیز نام برد. این لباس هم اکنون در مرحله آزمایش قرار دارد و انتظار می رود در آینده علاوه بر ورزشکاران ،بیماران نیز در بیمارستان ها بتوانند از این لباس استفاده کنند. و پزشک ها بتوانند به راحتی مشکلات و بیماری شخص را پیدا کنند. این لباس در آینده کمک بسیار زیادی به انسان ها و سلامتی آنها می کند.

جدید ترین اطلاعات فناوری های نوین را می توانید در سایت فارس جانبی مشاهده کنید.

لباس هوشمند سنگاپوری

نوشته های مشابه