انویدیا, بلاگ, تراشه, تکنولوژی

لغو GeForce RTX 3090 Turbo ، Gigabyte

GeForce RTX 3090 Turbo 24G

خبرگزاری CRN گزارش داد که گیگابایت GeForce RTX 3090 Turbo 24G را که در سپتامبر سال گذشته اعلام شده بود، بازنشسته کرده است. صفحه محصول برای کارت گرافیک دیگر در دسترس نیست. که تایید گزارش CRN است.

برنامه های ناگهانی گیگابایت برای لغو GeForce RTX 3090 Turbo 24G قطعاً شرکای سرور خود را در شرایط سختی قرار خواهد داد. اگر چه انویدیا دارای یک کارت گرافیک محکم آمپر Ampere به شکل A100 است. اما بسیاری از فروشندگان ترجیح می دهند با GeForceRTX 3090 رول شوند و این به دلیل نسبت بهتر قیمت به عملکرد مورد دوم است. A100 با قیمتی نزدیک به 10 هزار دلار است در حالی که GeForce RTX 3090 را می توانید با قیمت 1499 دلار در یک روز خوب پیدا کنید.

GeForce RTX 3090 Turbo 24G گزینه خوبی برای فروشندگان بود. کیفیه الرهان على کره القدم فریق مانشستر سیتی تا پیشنهادات سرورهای ارزان قیمت را تهیه کنند. زیرا کارت گرافیک تمام نیازهای کارت گرافیک محاسباتی را برآورده می کرد. این مدل از طراحی دمنده بهره می برد. فقط دو اسلات PCI را اشغال کرده. و همچنین به 24 گیگابایت حافظه پرسرعت GDDR6X مجهز شده که یک امتیاز بزرگ برای بارهای یادگیری عمیق است.

کارت هایه گرافیکی

قابل قبول است. که ممکن است گیگابایت به نوعی هشدار یا توصیه ای از انویدیا برای تراشکاری پیش فرض GeForceRTX 3090 Turbo 24G دریافت کرده باشد. احتمالاً این خبر در گوشه و کنار شهر وجود داشت که تولیدکنندگان GeForce RTX 3090 را به جای A100 گران تر برای راه حل های مرکز داده خود انتخاب می کنند. در حقیقت، انویدیا استقرار کارت های گرافیک GeForce و Titan را در یک مرکز داده دلسرد می کند. ربح مال حقیقی من النت محصولات فوق الذکر از همان ویژگی های مرکز داده انویدیا، مانند ضمانت نامه طولانی مدت، پشتیبانی شرکت، صدور گواهینامه برای برنامه های مرکز داده و چرخه عمر طولانی تر، برخوردار نیستند. همچنین دارای برچسب قیمت کمتری هستند. قمار

اکنون که GeForceRTX 3090 Turbo 24G رسماً به وضعیت پایان عمر (EOL) رسیده است. فروشندگان باید به دنبال راه حل مناسب دیگری باشند. خوشبختانه GeForce RTX 3090 Turbo 24G تنها GeForce RTX 3090 با طراحی دمنده در بازار نبود. برامج مراهنات ایسوس و MSI نیز طرح های مشابهی را ارائه داده اند. حتی تولید کننده کره جنوبی Emtek’s GeForce RTX 3090 Blower Edition یک گزینه جایگزین است اگر فشار وارد شود.

جدیدترین اخبار تکنولوژی را در فارس جانبی دنبال کنید.

نوشته های مشابه