بلاگ, تکنولوژی

ماموریت Crew-1 شرکت SpaceX

ماموریت Creet-1 شرکت SpaceX

ماموریت Crew-1

 

شرکت SpaceX اولین پرتاب رسمی خودش در ماموریتی به نام Crew-1 برای فرستادن فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی ( ISS ) رو با موفقیت انجام رسوند. در این پرتاب سه فضانورد ناسا به همراه یک فضانورد از آژانس فضایی ژاپن قرار داشتند. is ivermectin safe to treat covid 19 این فضانوردان داخل کپسول دراگون و روی موشک فالکون 9 به سمت ایستگاه فضایی پرتاب شدند. این فضانوردان بعد از طی کردن مسیری 27 ساعته، به ایستگاه فضایی متصل و به اون منتقل خواهند شد. موشک فالکون و هم بعد از فرود موفقیت آمیز روی سکوی دریایی، در ماموریت بعدی ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

این شرکت ابتدای سال جاری، به صورت آزمایشی دو فضانورد ناسا رو به ایستگاه فضایی پرتاب کرد. فضانوردان ناسا بعد از اقامت 60 روزه در اونجا، روی کپسول دراگون به زمین برگشتند. بعد از موفقیت این ماموریت، به عنوان اخرین مرحله از سلسله های آزمایش های کپسول دراگون، ناسا رسما مجوز ارسال روتین انسان به فضا رو به Spacex کرد.

با این پرتاب رسمی، بقیه پرتاب های ناسا به ایستگاه فضایی به صورت روتین هر چند ماه انجام خواهند گرفت. برخلاف ماموریت آزمایشی که ابتدای سال جاری انجام شد. اینبار فضانوردان به جای 60 روز، مانند روند سابق 180 روز در ایستگاه فضایی اقامت خواهند داشت. این افراد هر 180 روز یکبار تغییر خواهند کرد.

 SpaceX

 

شرکت SpaceX اولین شرکت خصوصی در تاریخ هست که انسان رو به فضا ارسال میکند. این شرکت بعد از حدود یک دهه به ناسا این امکان رو میده که از روسیه مستقل بشه. betfinal الان ناسا می تونه به جای استفاده از فضاپیمای سایوز روسیه از این شرکت برای چرتاب فضانوردان استفاده کنه. المراهنه على المباریات gotas de quanox پرتاب هر فضانورد با فضاپیمای سایوز برای ناسا 80 میلیون دلار آب میخورد. این درحالی است که پرتاب هر فضانورد توسط شرکت SpaceX برای ناسا 55 میلیون دلار هزینه داره. علاوه بر این، فضاپیمای سایوز فقط ظرفیت سه نفری داشت ولی کپسول دراگون در هر بار 4 فضانورد رو میتونه به ایستگاه فضایی منتقل کنه. کپسول دراگون برای اولین بار تعداد فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی رو به 7 نفر افزایش میده.

علاوه بر پرتاب های ناسا، به لطف این امکان برای SpaceX ، این شرکت میتونه به شرکتهای خصوصی برای سفرهای توریستی به فضا هم سرویس بده. از اولین نمونه از این سفرها ساخت فیلمی روی ایستگاه فضایی در سال اینده هست. herbal substitute for ivermectin که توسط بازیگر سرشناس تام کروز انجام میشه و سفرهای اون به ایستگاه فضایی به وسیله کپسول دراگون انجام خواهند گرفت. سباق الخیل مباشر

شما می توانید جدیدترین محصولات را از فروشگاه فارس جانبی خریداری نمایید.

نوشته های مشابه